S cílem usnadnit Vám používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Odmítnout vše můžete zde.

KONTAKTY

Michal Nouzecký - 2Racing.cz
Chválenice 41
Chválenice
tel: 608 08 18 08
napište nám

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 1 348 Kč (54 EUR)
skladem
naše cena 1 011 Kč (40 EUR)
skladem
 
 

Jak nakupovat » Časté dotazy
1. Kdy mám vyměnit olej v motoru?

 

Výměnu motorového oleje ovlivňuje více vlivů, které mohou interval buď zkracovat nebo naopak dovolit mírně prodloužit. Obecně u nejčastěji frekventovaných viskozitních tříd (0W-X až 5W-X) doporučujeme měnit olej v motoru každých 15.000 km nebo dvou letech. U viskozitní třídy 10W-40 pak každých 10.000 km nebo jednom roce. Zkrácení intervalu o 1/3 doporučujeme
v případech, kdy je automobil provozován na LPG nebo převažuje městský provoz s velkým počtem krátkých tras
(např. rozvážková služba). Mírné prodloužení intervalu výměny oleje je možné u vozů provozovaných na dlouhých trasách, přesto však díky nízkým internetovým cenám olejů doporučujeme zůstat u námi preferovaných intervalů. 

2. Mohu do autorizovaného servisu s vlastním olejem?

 

Ano. Za níže uvedených podmínek. Bloková výjimka právně upravuje a definuje podmínky pro servis vozů v autorizovaných
a nezávislých autoservisech. Současně zaručuje zákazníkovi právo si svobodně určit, jaký náhradní díl bude při opravě jeho vozu použit. Převedeno na motorové nebo převodové oleje. Pokud zvolený olej plní normy a specifikace požadované výrobcem vozu, nemusí být značka oleje nutně shodná s tou, kterou používá lokální autorizovaný servis. Zakoupí-li tedy zákazník vhodné mazivo v našem e shopu, může s ním do autorizovaného servisu a pro požadovaný servisní úkon si dodat olej sám.

3. Co jsou aditiva do nafty a proč je používat?

 

Aditiva do nafty jsou chemické látky zlepšující různé vlastnosti paliva. Základní aditivace se dělí na výrobní a povýrobní.
Již v rafinerii je při výrobě nafty přidávána mazivostní přísada, protože samotná nafta je díky ekologickým vlivům velmi suchá. Míra aditivace je však jen do té míry, aby produkt plnil požadavky normy ČSN EN 590. Tato norma je však dnes nedostačující oproti požadavkům výrobců vstřikovačů a palivových čerpadel pro nejmodernější commonrailové motory. Ti požadují mnohem vyšší míru na mazivost než samotná norma. Majitel vozu však má možnost dát palivovému systému potřebnou péči pomocí komplexní aditivace paliva. Tu si může zajistit buď sám individuální aditivací vhodným aditivem, např. VIF Super Diesel Aditiv
nebo koupí prémiové nafty, které nabízejí značkové sítě čerpacích stanic. Komplexní aditivací zákazník získává zvýšenou mazivost paliva, čistotu vstřikovacích trysek, ochranu palivového čerpadla, zvýšení cetanového čísla a snížení spotřeby paliva plus ochranu motoru před negativními účinky biosložky.

4. Proč měnit převodový olej?

 

Celoživotní náplň v manuální převodovce odporuje logice věci, protože převodovky mají odvětrávání a pronikáním vzdušné vlhkosti tak dochází k postupné degradaci oleje. Kondenzát vody v oleji vede k chemickým procesům působícím negativně na vlastnosti olejové náplně v převodovce i  ke korozi jejích vnitřních částí. 

První výměnu převodového oleje je proto ideální provést po ujetí 100.000 km. Každou další pak opakovat po najetí 100.000 km.

Většina vozů však z důvodu marketingového prezentování olejové náplně v převodovce jako celoživotní, olej vyměněný nemá.